zondag 14 februari 2010

MNM wuift zwangere Ann Van Elsen vier uur lang uit


Radiozender MNM heeft Ann Van Elsen op zwangerschapsverlof gestuurd. Dat gebeurde met een vier uur durende uitzending van de Ann & Dave Show.

Anns man Gunther Van Handenhoven kwam langs met zijn ouders Hortense en Jan die Ann Van Elsen omschreven als 'een engeltje in ons gezin'. De zes maanden zwangere Tanja Dexters was er ook om mee van de Kidibul champagne te drinken. Ann Van Elsen kreeg ook telefoon van haar bomma die te weten kwam dat haar 'meiske' vijftien kilo verdikt was en zéker borstvoeding ging proberen.

De bevalling van Ann Van Elsen is gepland voor begin maart. Ann blijft ongeveer zes weken weg bij MNM. De Ann & Dave show loopt gewoon door met Dave die assistentie krijgt van een aantal bekende vrouwen.

Ann Van Elsen weet nog niet wat ze tot de bevalling gaat doen. 'Boeken lezen, denk ik. Maar niet over bevallen. Ik heb wel schrik, ja. Mijn broer en ik zijn met een keizersnede op de wereld gekomen, maar mijn moeder zegt dat alles vlot zal gaan.' Klein detail: papa Gunther kent het geslacht van de baby niet.

Het geloof in de eeuwige liefde durven ze geen van beiden hardop uit te spreken. Al is dat geen reden om er niet naar te streven. Enkele weken voor de geboorte van hun eerste kindje praten Ann Van Elsen (30) en haar man Gunter Van Handenhoven (31) openhartig over de liefde. Zij: 'Hij is de eerste man voor wie ik niet als een moeder moet zorgen.' Hij: 'Ik wil vooral voelen dat ze 's avonds met plezier naar huis komt.'

't Saffraantje in Wetteren, een zaak waar ze graag komen sinds ze naar die gemeente zijn verhuisd, schept met het knus-romantische interieur en thee met zelfgebakken koekjes alvast de valentijnssfeer. 'Maar verwacht van ons geen zeemzoet verhaal over hoe we altijd samen zijn', zegt Gunter.

Ann Van Elsen: 'Voila! Nicole en Hugo, bye bye. Als je zoiets al verwachtte.' (lacht)

Maar weinig tijd samen is geen reden om te panikeren?

Ann Van Elsen: 'Neen. Hoewel. Om de twee, drie maanden is er een moment dat de discussie losbarst. Dan denk ik: We moeten toch zorgen dat we onszelf en elkaar niet voorbijlopen.'

Gunter: 'Dan weet ik: quality time komt eraan. Opdat er geen sleur zou komen, moeten we absoluut dingen samen doen.'

Ann Van Elsen: 'Maar dat helpt dan wel!'

Gunter: 'Maar wij doen toch sowieso dingen samen? Op vrijdag gaan we vaak uiteten. Ik panikeer daar niet zo over. De agenda's zijn nu eenmaal druk.'

Wat doe je in die quality time? Een weekendje weg? Of thuisblijven?

Ann Van Elsen: 'We zijn al zo vaak weg dat we niet per se op weekend moeten. Een privésauna afhuren vind ik wel fijn.'

Gunter: 'Kleine dingen. Iets gaan eten, samen relaxen.'

Speciale inspanningen met Valentijn?

Ann Van Elsen: 'Mmm. Dat blijft beperkt. Op onze eerste Valentijn heeft hij me dvd van Top Gun gegeven. Niet eens ingepakt.' (lacht)

Gunter: 'Dat is niet waar!'

Ann Van Elsen: 'Jawel.'

Gunter: 'Echt waar? Amai, dat was dan ook nog een cadeautje dat ik zelf graag wilde.'

Ann Van Elsen: 'Meestal spreken we af om niets te doen. Maar dan moeten we ons daar wel aan houden. Het eerste jaar dat we samenwoonden, had ik toch een ring gekocht en tegen alle afspraken in verwachtte ik ook een cadeautje. Dat uiteraard niet kwam.'

Gunter: 'Als je tegen mij zegt: We laten het passeren, dan doe ik dat ook.'

Ann Van Elsen: 'Waarmee we meteen op een groot verschil tussen mannen en vrouwen stuiten. Het is niet omdat wij zoiets zeggen, dat we het ook menen. Maar je laat je op zo'n dag ook zo vreselijk opnaaien door je omgeving. Vorig jaar hoorde ik de hele dag allerlei verhalen van collega's. Toevallig stuurde Gunter een berichtje met de vraag wanneer ik thuis zou komen. Yes, dacht ik, die is iets van plan. Dus ik kom thuis en denk: Waar liggen die rozenblaadjes? En hij: Ik geef je een knuffel, is dat niet genoeg?'

Is dat niet genoeg?

Ann Van Elsen: 'Natuurlijk wel. (lacht) Al heb ik nog niet gezegd dat we het dit jaar ook gaan laten passeren. Intussen heb ik geleerd dat neen zeggen als je ja bedoelt, niet de beste strategie is.'

Gunter: 'Ik hecht daar gewoon niet zo veel belang aan.'

Ann Van Elsen: 'Je hecht er wel belang aan, maar niet op die dag.'

Gunter: 'Dat bedoel ik. Ik hecht veel belang aan liefde en genegenheid, maar het hele jaar door. Eén dag op het jaar moet je laten zien dat je je vrouw graag ziet. Ik laat dat elke dag zien.'

Echt waar?

Ann Van Elsen: 'Ja. We spreken dat ook vaak uit. En het is nog altijd niet hol geworden. Sommigen zeggen ik zie u graag zoals ik moet naar toilet. Maar als wij dat zeggen, menen we het. En dat gebeurt inderdaad elke dag wel eens, in een sms'je of bij een knuffel.'

Gunter: 'Toch een beetje Nicole en Hugo dus.' (lacht)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten